جوشكاري‌ لوله‌ها و اتصالات پلی اتیلن

کيفيت جوش علاوه بر قوانين واصول جوشکاري که جز نکات پايه است،بستگي به مناسب بودن دستگاه جوش مورد استفاده و تجهيزات و لوازم جانبي دارد.
براي افزايش سرعت کار وکيفيت جوش وکاهش هزينه هاي ناشي ازنصب واجراي لوله و اتصالات پلي اتيلن از دستگاه جوش پلي اتيلن در اين زمينه استفاده مي شود.


دستگاه جوش لوله و اتصالات پلي اتيلن


گروه صنعتي سپهر البرز دستگاه جوش پلي اتيلن را بر اساس استاندارد DVS2201 و ISO12176-1 توليد مي نمايد که پس از توليد ،آزمايش و کالبيره مي شود و براي استفاده در پروژه هاي عمراني ارسال مي شود .

دستگاه جوش,دستگاه جوش پلي اتيلن,دستگاه جوش پلي اتيلن چيست؟


انواع دستگاه جوش لوله و اتصالات پلي اتيلن:
دستگاه هاي جوش پلي اتيلن درسه مدل وجود دارند که براساس کاربرد لوله هاي پلي اتيلن وشرايط پروژه مورد نظر انتخاب مي شوند.

دستگاه جوش بات فيوژن(جوش لب به لب)
دستگاه جوش الکتروفيوژن
دستگاه جوش اکسترودر

1- دستگاه جوش بات فيوژن (Butt fusion) (جوش لب به لب)
جوشكاري به روش لب به لب با صفحه داغ (Butt fusion) درصورت درست انجام شدن يکي از بهترين جوش هاي اتصالات لوله هاي پلي اتيلن است. از اين نوع جوشکاري براي لوله هايي مي توان استفاده نمود که از نظر قطر و ضخامت و جنس برابر و يکسان باشند. از روش بات فيوژن در شبکه هاي توزيع فاضلاب، آبرساني و آتش نشاني در فشارهاي مختلف استفاده مي شود.

2- دستگاه جوش الكتروفيوژن
جوشکاري به روش الکتروفيوژن بيشتر در شبكه هاي گازرساني مورد استفاده قرار مي گيرد. در اين سايت اطالاعاتي در اين مورد مي توانيد پيدا کنيد .


3- دستگاه جوش اكسترودر
دستگاه جوش اکسترودر دستگاهي است که به صورت دستي براي ترميم جوش واتصالات لوله پلي اتيلن مورد استفاده قرار مي گيرد . اين نوع دستگاه دراندازه هاي مختلف توليد مي شود.