لوله پلی اتیلن تک جداره

لوله پلي اتيلن تک جداره، از جمله لوله‌هاي پليميري است كه مي توان از آنها در فشارهاي بين 2 تا 40 بار، با قطرهاي مختلف استفاده نمود. ويژگيهاي منحصر بفرد لوله هاي پلي اتيلني نسبت به انواع ديگر لوله منجر به آن گرديده كه سرعت رشد استفاده از اين محصول در شبكه هاي انتقال و توزيع آب نسبت به ديگر موارد بسيار بيشتر باشد.


فرآيند توليد
لوله هاي پلي اتيلن تک جداره به روش اكستروژن مي باشد كه مواد اوليه به صورت گرانول به داخل دستگاه اكسترودر وارد شده و در اثر حرارت ذوب مي شوند. مواد ذوب شده به وسيله ماردون (ميله مارپيچ) به جلو رانده مي شده و پس از خروج از اكسترودر وارد قالب مي شوند . مواد پخته شده پس از خروج از سر قالب ، از كاليبراتور عبور نموده و در تانك وكيوم با اعمال فشار مناسب شكل داده مي شوند. سطح لوله به محض خروج از كاليبراتور بوسيله لايه هايي از جريان آب سرد خنك مي گردد. لوله و اتصالات پلي اتيلن
حرارت بالاي مذاب پلي اتيلن بعد از خروج از قالب بتدريج در تانك وكيوم و پس از آن در تانك هاي خنك كننده با استفاده از آب سرد كاهش مي يابد .
لوله پلي اتيلن توليد شده بوسيله دستگاه كشنده بتدريج از درون تانك هاي خلاء و خنك كننده كشيده شده و بوسيله دستگاه مارك زن ، مشخصات فني ، تاريخ توليد ، علامت استاندارد و نشان اختصاري نام شركت بر روي آن ثبت مي گردد و سپس بوسيله دستگاه برش در متراژهاي مختلف و معين بريده مي شوند.
کليه مراحل توليد توسط دستگاه‌هاي کاملا اتوماتيک کنترل و مانيتور مي شوند که کيفيت محصول نهايي قابل قبول و در حد نام شرکت و استاندادرها باشد.
منبع: صنعت اب