استراتژی های بازاریابی در سال ۲۰۱۸

1.    برندها شروع به توسعه ی بهینه سازیِ محتوای   صوتی می کنند.
سال گذشته 20 درصد از جستجوهای آنلاین از طریق جستجوی صوتی انجام شد.انتظار می رود تا سال 2020 این میزان تا 50 درصد افزایش یابد.همانطور که بازاریابان محتوا را برای وب ۲.۰ و تلفن همراه بهینه سازی می کنند، بهینه سازی محتوا برای جستجوی صوتی را نیز شروع خواهند کرد.
به عنوان مثال، چون جستجوی صوتی آسانتر از تایپ کردن است، جستجوگرها تمایل دارند محتوای بیشتری با طول بالاتری داشته باشند.در مقایسه، جستجوی متن به چند سطر کوتاه محدود میشود.
2.    حفاظت از حریم شخصی تبدیل به یک نقطه حیاتی در فروش می شود.
در سال 2017 تعداد بالایی نقص های اطلاعاتی وجود داشت.از هک کردنِ ایمیلDNC تا نقض Equifax،امنیت سایبری تا به حال تاثیر قابل توجهی در جنبه های بسیاری از جهان ما داشته است.به سمت جلو حرکت کنید، مصرف کنندگان از محصولاتی که از حریم خصوصی آنها محافظت می کنند، حمایت می کنند.
اگر مصرف کنندگان حریم خصوصی را اولویت بندی نکنند، برخی از انجمن های دولتی به آن اهمیت می دهند، و بسیاری نیز در حال انجام آن هستند.به عنوان مثال، یک قانون جدید به نام GDPR توسط اتحادیه اروپا تصویب شده که بر آنچه کسب و کار باید برای محافظت از داده های کاربر انجام دهد، تاثیر عمده ای داشته است. به دلیل درهم آمیختن عوامل، بازاریابان از حفاظت از حریم خصوصی و امنیت داده ها به عنوان یک پیشنهاد ارزشمند در تمامِ صنایع استفاده خواهند کرد.
3.    اینستاگرام کانالی با ارزش تر از فیس بوک می شود.
اینستاگرام در یک جهش باور نکردنی رشد می کند. در سال 2017، این اپلیکیشن اعلام کرد که تقریبا 800 میلیون نفر در ماه از این پلت فرم استفاده می کنند. اینستاگرام،  با آخرین ابزار خود، Instagram Stories، تنها پس از گذشت یک سال از Snapchat محبوب تر شد.
از آنجایی که برند ها تمایل دارند ارتباط بیشتری با اینستاگرام نسبت به هر پلت فرم رسانه ای دیگر داشته باشند،و به دلیل کنترل های تبلیغاتی عالی، اینستاگرم آماده است تا به برند مورد علاقه ی بازاریابانِ رسانه های اجتماعی تبدیل شود.
4.    برندهای پیشرو در رویدادهای زنده سرمایه گذاری می کنند.
تقریبا دو سوم از بازاریابان می گویند که تعداد رویدادهای زنده خود را در سال 2018 افزایش خواهند داد.این به این دلیل است که بازاریابان می دانند که رویدادهای زنده یکی از موثرترین کانال های بازاریابی هستند.
به این دلیل است که برخی از سازمان های موفقِ جهان از جمله:Salesforce، Airbnb و گوگل، برای جذب مشتریان موجود، مشتریان احتمالی و مطبوعات در کنار هم  میزبان طراحی رویدادهای سالانه می شوند.
5.    بازاریابان B2B ، کمپین های ایمیل های تبلیغاتی چند منظوره ایجاد می کنند.
میانگین کارایی ایمیل های تبلیغاتی کم است و همچنان کاهش می یابد زیرا مشتریان در فیلتر کردن ایمیل های ناخواسته بهتر عمل می کنند.بهترین بازاریابان، کمپین های بازاریابی یکپارچه ای را ایجاد می کنند که از ترکیب ایمیل، تبلیغات دیجیتال و دیگر کانال ها برای ایجاد فرصت های جدید و هیجان انگیز استفاده می کنند.
برای مثال، بازاریابان می توانند با استفاده از Twilio علاوه بر ایمیل پیام های متنی ارسال کنند. همچنین می توانند توسط سیستم عامل هایی مانند: فیس بوک و گوگل AdWords چشم اندازهای مناسبی برای مخاطبان خاص تهیه کنند.