بررسی میزان عدم اعتماد مصرف کنندگان به تبلیغات آنلاین

هرچند بیش از نیمی از کاربران اینترنت در سراسر جهان بر روی برخی شکل های تبلیغات اینترنتی در 6 ماه گذشته واکنش نشان داده اند اما به نظر می رسد که برخی افراد کاملا نسبت به این روش تبلیغ بی اعتماد هستند.
به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت www.emarketer.com، اگر چه تبلیغات آنلاین همیشه هم استقبال کاربر را در پی ندارد، اما یافته هایی از موسسه خدمات مشاوره ای Crowd Science نشان می دهد که بیش از نیمی از کاربران اینترنت در سراسر جهان بر روی برخی شکل های تبلیغات اینترنتی در 6 ماه گذشته کلیک کرده اند.
میزان استقبال از تبلیغات اینترنتی با افزایش سن ارتباط مستقیمی دارد: در حالی که 76 درصد از کاربران اینترنت با سن 55 سال و بالا تر از آن بر روی تبلیغات اینترنتی کلیک می کنند، 58 درصد از جامعه کاربران را افراد بین 15 تا 24 سال تشکیل می دهند.
اما عدم استقبال از این تبلیغات به معنای عدم تاثیر گذاری آن ها نیست. در حقیقت، بیش از سه چهارم از کاربران 25 تا 54 ساله اعمال مختلفی از جمله جستجو یا بازدید از وب سایت یک شرکت را در پی مشاهده تبلیغ آن انجام می دهند.
با توجه به نقش احتمالی تبلیغات در تحریک کاربران، تبلیغ کنندگان کالا، به خصوص از نوع تصویری، باید توجه خاصی به توانایی خود در انجام رفتار مبتکرانه تبلیغاتی متناسب با سلیقه کاربران محلی داشته باشند.
مصرف کنندگان کالا معمولا بر روی تبلیغاتی کلیک می کنند که یا یک محصول جذاب را تبلیغ کرده یا اهمیت توجه به یک برند خاص هنگام خرید را بیان می کند.
دلایل عدم استقبال از تبلیغات سن و جنس افراد را در بر گرفته، اما عدم تمایل اکثر کاربران به انجام این کار کمبود اعتماد یا وجود نوعی بی ارتباطی میان آن ها و پیام مورد نظر را اثبات می کند.
کاربران بین 25 تا 44 ساله حداقل اعتماد را به تبلیغات دارند: 18 درصد به طور کلی به تبلیغات اعتماد نداشته و 24 درصد نیز از ترس نگرفتن ویروس کامپیوتری از آن ها استقبال نمی کنند. این کاربران کمتر مایل به اختلال در کار خود بوده و در نتیجه کمتر دوست دارند که با کلیک کردن بر روی یک آگهی وارد یک صفحه دیگر شوند. این موضوع برای مردان بیشتر از زنان اهمیت دارد. وجود نوعی احساس عدم اعتماد در کاربران پیش از انتخاب یک آگهی تقریبا رایج است.
به طور کلی، آن دسته از تبلیغ کنندگان کالا که در تولید آگهی های هدفمند موفق هستند، سود بیشتری به دست می آورند اما به نظر می رسد که افراد حاضر در این صنعت با افزایش اعتماد میان مصرف کننده و تبلیغ کننده منافع بیشتری کسب خواهند کرد.